התבודדות 2 [#15421]

כ"ז תשרי התשפ"ב

שאלה:

#14531 המשך לתשובה הנ''ל

א. הרב ענה לי שדרכו היא בחינת תורה מונחת בקרן וכו' מצד שני בהמשך הרב מזהיר מפעולות בצורה שאינה נכונה בקשר לנשימות שיכולה לגרום נזק, מה א''כ עלי לעשות ע''מ להתקדם ולפעול לפי שורש נשמתי ויכולותי?

ב. הואיל ואני מתאווה להתקדמות בנושא ההתבודדות ומצד שני נוחל אכזבות גדולות מחוסר הדרכה, רציתי לשאול את הרב ששמעתי על סדנא של 10 ימים במקום סגור עם סדר יום המורכב מלימוד ותפילות תוך כדי שמירה על שתיקה ועוד כל מני דברים ע''מ להגיע להשקטה ולחזק את כח הריכוז, הסדנא בהנחיית הרב דוד וויס ע''י ארגון בשם ''מקור חכמה'' האם הרב שמע? מכיר? והאם זה בסדר? ואם הרב לא  מכיר מה עלי לעשות כדי להתקדם בדרך שלא כ''כ ידועה ומלאת סכנות?

תשובה:

א. על מנת שהתבודדות תעשה באופן שלם ונכון, ראוי ביותר שיהיה איזון בין השכל להתבודדות. וככל שהאדם מחובר עמוק עמוק בעיון דק למעמקי התוה"ק, כן סכנתו בהתבודדות יותר קטנה.

ב. אינני מכיר כלל וכלל. באופן כללי רוב מקומות אלו מורכבים מבני אדם שפחות מחוברים עמוק לתוה"ק, ולכך התקלות מצויות לרוב. דרך ההתבודדות המובאת במספיק לעובדי ה', ובשיעורים שנמסרו, קרובים יותר לדרך של צירוף עיוני עם התבודדות, ונתבארה ע"י בעל מוחין רחבים מאוד, ר' אברהם בן הרמב"ם. וזו הדרך הבסיסית הראויה!