מניעת הריון בזמן הנקה [#15532]

ו' חשון התשפ"ב

שאלה:

שלום כבוד הרב,
1. אני מניקה את בני כשנה וחודשיים ואני רוצה להמשיך להניק אותו עד לגיל שנתיים. מותר לי לצורך זה לגרום למניעת הריון עד אז?
2. שאלה כללית- אישה בתוך שנתיים ללידתה, מותר לה למנוע הריון בזמן הזה? (כי לפי התורה הקדושה, לוקח לגוף להחלים מהלידה האחרונה תוך שנתיים ללידה).
3. מה דעת הרב לגבי לקיחת אפידורל בלידה- אני יודעת שוודאי מותר, השאלה היא האם עדיף שלא? (עפ"י הנפש והגוף והרוחניות)ילדתי את שני בניי ללא אפידורל (ואני מעדיפה כך כי זה טבעי יותר ואני תמיד מעדיפה ללכת על פי הטבע שה' ברא בעולם ולא לעקוף) כי שמעתי מרב אחד שאשה שמנסה להקל על עצמה בלידה ע"י אפידורל וכביכול מונעת את הייסורים האלה שמדרך הטבע ה' כך ברא שכואב, אז ממילא הייסורים האלה יגיעו אליה ממקום אחר כי מייסורים אי אפשר לברוח. רציתי לדעת האם זה נכון? מה דעת הרב? עדיף שכןשלא ? (אציין שבמקרה שלי אני שמחה בלידה בלי אפידורל ואין לי מזה בעיות נפשיות או משהו.

תודה!!!!

תשובה:

א. אין איסור הלכתי על האשה ועל האיש כאשר קיים פרו ורבו. אולם הדרך הנכונה באופן כללי, לילך בתום עם הקב"ה, ואם רצונו ית"ש שיהא הנקה כ"ד חודש, לא יתן ה' הריון בזמן זה. ואין צורך להתערב לשם כך באופן מעשי בידיים.

ב. כנ"ל אות א'. ותלוי כל מקרה לגופו לפי כוחותיה.

ג. שתי הגישות נכונות!