לשנות “מבט” [#15842]

י"ד חשון התשפ"ב

שאלה:

שלום לכבוד הרב

בהמשך לשאלתי מס' 15541

וזה תשובת הרב

צריך לשנות “תפיסה”, לשנות “מבט”. הטוב שיש בתוכך הוא ניצוץ אלוקות ששורה בתוכך ועליך לכבדו ולהוקירו. החסרונות הם מפני התערבות של הנפש הבהמית בהתלבשות. אולם עצם הטוב עצמו “נקי”. עליך לקבל מבט של טוב שלם בשורש, שחלקו נגלה בנפשך ומתערב עם הכוחות הבלתי מתוקנים. אולם עצם הטוב – טוב עצמי. נא ונא להתבונן רבות לעומק בדבר, ולקבל תפיסה ומבט שונה על כל נפשך

ובהשגחת הבורא בדיוק היום שמעתי שיעור של הרב בעניין יסוד המים "עונג ככח מניע" שעוסק בעניין זה בדיוק ותאזרני שמחה

לפי מה שאני מבין הדברים מקבלים כיון אחר ממה שהבנתי בספר

בעצם כל כח ומידה שאני יבדוק לעומק אני יראה שהמניע הוא לא טוב ואפילו בכח הטוב החזק שהוא בעצם הטוב הגנוז בי הוא אינו טוב שלם אלא יש בו מניעים של עונג ולא לשמה

ורק מכח האמונה אני מכיר שהמניע הנסתר הוא טוב גמור אפילו שהוא בהעלם ובהתלבשות מידות רעות

ולפי"ז כאשר אני ניגש לברר את כוחותי ובפרט את הכח החזק זה נעשה ע"י הכרת הכוחות הכהים והכח שנראה הכי פחות רע הוא בעצם הכח החזק

שהרי אם אחפש כח טוב גמור לא אמצא שתמיד הוא מולבש בלא לשמה

ואחר שלב הבירור הזה עלי לחזק את האמונה שהכח החזק (הכי פחות רע) הוא טוב גמור בשורשו ורק שמולבש בו רע

וא"כ החיבור שלי לכח החזק נעשה מכח האמונה ולא מהכרת הנפש או שהכרת הנפש מכח האמונה

ובעצם הכח החזק הוא ניצוץ האלקות לפי איך שמתלבש בשורש הנשמה

וא"כ מכח האמונה אני מכיר בכח הטוב החזק שבתוכי שהוא שורש הנשמה שמולבשת בניצוץ האלוקות

ובעצם אני מזהה את האני שלי שזה הכח החזק בנשמה ובו יתברך ורק אז. ורק באופן זה יש נגיעה וחיבור לכח החזק ולטוב השלם שבתוכי שבעצם הוא אינו אני אלא הוא יתברך נשמת רוח אפיו

ויוצא מזה שכל עוד שאני תופס עצמי כנפרד מאיתו יתברך א"כ אין בי כח טוב ורק כאשר אני מזהה את עצמי עם הנשמה ובו יתברך רק אז בא לידי גילוי הכח הטוב החזק

שאלתי האם הבנתי נכונה

תודה רבה

תשובה:

עליך לחפש את הכח שגלוי בו חלק הטוב ביותר, וזאת "הכרה" וחיבור אליו.

ובנוסף לכך יש אמונה שבפנימיות מהותו כולו טוב. אולם החיבור מכח הכרה, ורק החיבור לכולו טוב נצרך אף אמונה. ולכך אף ללא אמונה יש חיבור לכח טוב, אולם לא טוב שלם.