האם עלי להשתמש בארבעת המרכיבים בתרגול האימון הפיננסי שלי? [#15993]

כ' חשון התשפ"ב

שאלה:

הנה שאלה לרב שליט"א.

----

בעשר השנים האחרונות היה לי עסק בתחום האימון הפיננסי שיעזור לאנשים (בעיקר גויים וחלקם ייידן) לתקצוב שלהם. גיליתי שרוב הלקוחות שלי לא החזיקו מעמד זמן רב בתקציב למרות שהשתדלתי מאוד לאמן אותם. אחרי שעבדתי איתי שנה אחת 90% מהם היו מפסיקים. נראה לי שהלקוחות שאכן עמדו בתקציבים היו מוכנים לעשות זאת ובאמת שהיו צריכים רק בשביל לתת להם טקטיקות תקצוב וזקוקים למעט אימון. זה מאוד אכזב אותי והרגשתי שאני לא יכול להמשיך לתת שירות זה שבו רק ל -10% יש ערך באימון הפיננסי שלי. אני מרגיש שהתייבש עם קו העבודה הזה. התרחקתי מהעסק הזה והפרנסה שלי ממש סבלה ואני לא יודע מה לעשות עכשיו.

למדתי על ארבעת האלמנטים עכשיו במשך כמה חודשים. הבנתי שלכל האימון שלי אין עומק רב, ומעולם לא הגעתי לשורש האתגרים הפיננסיים של הלקוח שלי. אני רואה כל כך הרבה חוכמה בארבעת המרכיבים שיכולים להיות קשורים לכלכלתו של אדם וחשבתי לאתחל את עסק האימון הפיננסי שלי ולהחדיר לתוכו את 4 האלמנטים.

יש לי כמה חששות לגבי זה ...

1) האם זה מתאים בהתחשב בכך שיש לי לקוחות שהם גויים?
2) אם אתחיל להשתמש ב -4 המרכיבים בתרגול האימון הפיננסי שלי, האם העיניים והלב שלי ישתנו סביב ארבעת האלמנטים ויתחיל לראות בהם טקטיקות שיווק במקום להשתמש בהם אך ורק לנפש שלי ולזכות אותם בלבי?
3) אני לומד אותם רק כמה חודשים ואולי אין לי הבנה מספיק עמוקה כדי ליישם אותם כראוי על החיים הפיננסיים של אנשים.

הנכס העסקי הגדול ביותר שיש לי הוא בסביבות 5,000 שקוראים את הניוזלטרים שלי. אני מרגיש שאין לי באמת שכל עסקי, ופניתי לאלוהים להראות לי מה עלי לעשות.

כדי להוסיף קצת הקשר, אני גר בצפון אמריקה, אני גר צדק, יש לי משפחה - ברוך השם - ויש לי אלמנט דומיננטי של מים.

תשובה:

כדאי להשקיע בעבודה עצמית פנימית עם עצמך כמה שנים, ואח"כ לחשוב איך להשתמש בכך גם עם אחרים.