קושי שנובע מנסיון להתרחקות מכל מדיה אפשרית [#16483]

ג' כסלו התשפ"ב

שאלה:

שלום וברכה לרב.

בזמנו שאלתי את הרב לגבי הקושי שנובע מנסיון להתרחקות מכל מדיה אפשרית.
ובעיקר בפרנסה.
רציתי להתיעץ שוב ולשאול ולהדגיש.
בתור חוזרים בתשובה.
האישה בבית .
הילדים בבית בע"ה, ללא מסגרות כרגע, עדיין יחסית קטנים.
אני נאלץ לפרנס למרות שכל כולי חושק וכוסף לשבת בבית ה' ולעסוק בתורה ובתפילה שזהמה מה שמחייה אותי ונותן לי טעם ושמחה וכח בחיים.
אך בגלל שאני מפרנס עיקרי אני נאלץ לעבוד בכל מיני עבודות שלרוב דורשות ממני גם חיבור למדיה, כזאת שיכולה להיות גם מסוננת כמובן אבל עדיין, מכשיר 'חכם' וחיבור למייל וכו' וכו' .
כרגע יש לי אפשרות לעבוד בערב וללמוד ביום. אך זה פרנסה שלא משאירה אותי עם יותר מידי רווח בסוף חודש והלחץ מהסביבה ומכך שאנחנו רואים ומכירים אנשים במשפחה וחברים שמרויחים ומשקיעים ב'קריירה' משפיע על המצב רוח שלי ואני תמיד נכנס ללחץ שאולי אני עושה טעות בכך שאני הולך לגדל ילדים ואין לי ממש עתיד כלכלי בטוח עבורם.
ברור לי שאלו כל מיני דאגות ופחדים שצברתי כשגדלתי בבית חילוני והלחץ בבית בפרנסה היה מורגש כל השנים .
אבל עדיין אנחנו מאד מנותקים מכל סביבה שהיא. אין ממש עזרה מהמשפחה כי אנחנו מעדיפים לשמור קצת על מרחק , ואין חיי קהילה ו'גב' כלשהוא שיכול תמיד לעזור כמו לילדים חרדים רגילים שגדלים בסביבה שכזאת.
ולמשל לילד פתאום גילו בעיות בשיניים ואני מבין שבדרך חיים הזאת אין לי איך לעזור לו ואני תוהה אם זה באמת נכון ורצון ה' שאני אצטמצם כל כך בשביל חיי תורה?

מצד שני
אני יכול להגיד בכנות שלא ממש הצלחנו עשינו זאת באופן אמיתי לאורך זמן , תמיד תוך כדי הייתי בפחדים ולכן הייתי מחובר לאינטרנט ולאתרי חיפוש עבודה וקורסים למיניהם שהציעו לי כי חשבתי שעליי להשקיע בחיפוש עבודה או בלימודים מקצועיים כל שהם, אז גם כשקצת למדתי ביום בערב ישבתי מול מחשב ולא באמת ניצלתי את הזמן שיש לי . ואני תוהה אם כדאי להתנתק מהכל ולנסות לקפוץ למים ולנצל את העובדה שיש לי חצי משרה בערב ופשוט לשבת בכולל ביום ולסמוך על ה' שיעזור ויפרנס אותנו מידו הרחבה?

ברור לי שמעצם השאלה מובן שכנראה אין לי עדיין כלים לכך והאמונה והבטחון שלי לא מספיק חזקים ולכן אני נמצא במקום שאני נמצא,
אבל גם חיזוק מהרב יכול לעזור , כי באמת קשה לעשות את המהלכים הללו לבד , ללא רב, ללא חברים.
ברוך ה' האישה מאד תומכת ואיתי לאורך כל הדרך , ומבחינתה אם ארצה להתמסר לתורה ולהצטמצם ולוותר על הרכב וכדומה על מנת שיהיה לנו פחות הוצאות היא בעד ואין לה בעיה.
זה רק אני שקצת מפחד עדיין ממה יהיה והאם זה נכון.
אשמח לדעת מה הרב חושב .
תודה וחודש טוב

תשובה:

צריך לחזק את נפשך ואח"כ לקבל החלטה לפי מדרגתך באותה עת.