תנועה פנימית גלויה [#16500]

ד' כסלו התשפ"ב

שאלה:

שלום ותודה רבה להרב שליט"א.
אני מצטער בפני הרב שליט"א שאני שואל ושואל שוב ושוב, אני מבקש מהרב שליט"א יסלח לי אם אני נטל כבד.
אני התלמיד ששאל כמה פעמים את הנושא של ראייה רוחנית.
קיבלתי את העצה של הרב שליט"א וכבר לא מתמקד בראייה רוחנית. אני לא מחפש להיות רואה מיוחד או נביא. אבל יש לי חוויות מסוימות, זה משהו שאני חי איתו ואני צריך הדרכה.
שאלתי שאלה דומה לזה כבר לגבי תמונה פנימית, אבל עכשיו אני שואל לגבי "תנועה" פנימית גלויה שאני יכול "לראות".
לפעמים כשאני מרגיש מחובר במיוחד אני מתחיל לחוות צורה או תמונה בתוכי. התמונה מאוד מופשטת, קווים ופסים שונים בצבעים עמומים. צורה זו לפעמים מתחילה "לנוע", היא פועמת מאנרגיה. הקווים ינועו פנימה והחוצה, שוב ושוב בתבנית כמו גלובוס. אי אפשר לתאר למישהו שמעולם לא הרגיש את זה. הטופס הזה ממלא אותי בחיבור ובמטרה, אני יכול ממש לחוש מטרה בישות שלו. אני יכול “לראות” את זה בתוכי, לא בעיניים שלי, לא, אפילו לא עם המוח שלי. במקום זאת אני "רואה" את הצורה מניסיוני, זה איפשהו בין דמיון לרגש. אבל זה מרגיש כל כך אמיתי. ויש לזה חיים ומשמעות כאלה.
זה לא בהכרח קורה במהלך ההתבוננות הפנימית שלי. זה יכול לקרות בכל עת: הליכה, נהיגה, תפילה, לימוד תורה וכו'. אבל זה קורה רק במהלך "ימי ההתרחבות" שלי; לא במהלך "ימי הקטנות" שלי.
1. האם זו חוויה של ראייה רוחנית פנימית? אני "רואה" כאן משהו…
2. מהי הצורה הזו בתוכי "שנעה" עם מציאות כזו? זו השאלה העיקרית! מה זו התנועה הזו? לאן זה הולך ומגיע?
תודה להרב שליט"א!!!

תשובה:

זהו ניצוץ של אור פנימי, שמתלבש בכח המדמה. בשורש זהו מראה "כמראה הבזק רצוא ושוב". אולם כאשר זהו ניצוץ ומתלבש בכח המדמה הבלתי זך, תנועתו אינה מבוררת ונצרך בירור המדמה, ובירור המוחין.