השנה התשיעית החודש התשיעי וכו’ [#16681]

י"א כסלו התשפ"ב

שאלה:

שלום כבוד הרב,

1. האם הרב יוכל להסביר ולהרחיב על העניין של השעה התשיעית ביום התשיעי וכו' והאם זה עת רצון כמו עשרת ימי תשובה או אולי יותר? הרי יש הרבה עתי רצון במהלך השנה ואפילו בכל יום אז מה מיוחד בשעה זו?

2. ולפי מה שהבנתי עיקר העניין נאמר על השנה התשיעית אך מצד שני נאמר גם על כל שנה שבאותו זמן יש עת רצון גדולה האם נכון שכל שנה זה ממש עת רצון גדולה מאוד כפי מה שהעם אומרים מה האמת ? אני מתכוון שעושים מזה הרבה עסק, האם זה באמת באופן בלתי ישוער יותר משאר זמן או שזה עוד עת רצון כמו הרבה עתי רצון הרי גם מנחה של שבת לדוג' היא עת רצון גדולה מאוד אך שם לא מדברים על זה הרבה מה האמת?

3. באופן כללי ישנם הרבה עתי רצון במהלך השנה ואפילו במהלך היום כנ''ל איך למעשה הדברים נפעלים כלומר ''כמה זה מוסיף'' כי אנשים אכן מתפללים באותם עתי רצון ולא תמיד נענים? דוגמא מסוימת זה על פורים שכתוב בספרים '' כל הפושט יד נותנים לו וכו' '' ובפועל אנשים מתפללים ולא תמיד נענים וכמובן שמדובר על תפילות בין רוחניות ובין גשמיות

4. א. מה ההסבר במה שכתוב שכל תפילה ברוחניות מתקבלת הרי בפועל האדם לא נענה אז מה פירוש מתקבלת ומצד שני גם כתוב שאין תפילה שחוזרת ריקם כלומר גם על גשמיות אם אפשר הסבר בדבר ?
ב. וכן מה ההסבר שכתוב שתפילה בציבור מתקבלת, ותפילה ביחיד מה קורה איתה?

5. מהן הסיבות שתפילה ברוחניות לא נענית ובנוסף שהרי הקב''ה רוצה מאוד לתת ופרט ברוחניות המון ?

הרבה תודה לרב

תשובה:

א. זהו ע"פ קבלה, מידה תשיעית מתתא לעילא ולהיפך, חכמה – יסוד. עיין בספר עת רצון שמנה הרבה זמנים של עת רצון.

ב. בכל שנה רק פחות. העסק נעשה פעמים רבות משיקולים חיצוניים, וד"ל.

ג. זה מועיל יותר, אולם אין הכרח שבוודאי יקבל בקשתו בפועל.

ד. מקבל שפע, אולם לא תמיד מודע ומכיר זאת, אולם "מזליא חזי".

בגשמיות אין הכרח שהשפע יגיע עד הגשמיות, אולם יתכן שישאר השפע רוחני, ולא ירד לעולם הגשמי. עיין בלבבי חלק ג', תפלה, שם נתבאר בהרחבה.

ה. כנ"ל אות ד'.

ו. מפני שלפניו ית"ש גלוי מהו טובת האדם באמת! וכן נצרך תשובה אמתית שיהיה זך לקבל השפע.