בהמשך לשאלה מספר #16686 [#16831]

י"ז כסלו התשפ"ב

שאלה:

מה שהרב ציין שתנועות השלוחים זה למעלה מטעם ודעת, הרב מכוון למה שהרבי מסביר במאמר "ואתה תצווה" ?

אני גר בברוקלין ואני משתדל לפקוד את הציון של הרבי פעם בשבוע לתת צדקה על הקבר להדליק נר ותהילים כי זה נותן לי כוח למשך השבוע ברוחניות, וקראתי בתשובות של הרב  שהולכים פעם בחודש האם אני צריך למעט ל פעם בחודש, האם יש לימוד מיוחד תהילים או משניות שצריך להגיד ? ומה הדרך הנכונה לעשות בתפילה בציון לבקש מהקב"ה בזכות הצדיק או לבקש מהצדיק לבקש רחמים (כמו שנוהגים בחב"ד בפדיון נפש) או גם וגם? והאם יש ענין להוריד נעלים בכניסה לציון או רק נעלי עור?

ואם הרב יכול להסביר לי בפנימיות העניין שהרבי היה נותן צדקה (דולר) האם זה בשביל שהם יתנו לצדקה? אז למה הוא היה נותן להם מכוחו?

המשפחה שלי לא כולם מתחברים לחסידות מכוח נפשם חוץ מאשתי, ושמבקשים ממני בשבת לומר דבר תורה על הפרשה אני אומר ממה שלמדתי באותו שבוע שזה רוב הפעמים מלקוטי שיחות, האם אפשר לשנות קצת מסגנון השיחה בשביל שאנשים יותר יתחברו או להגיד אותה באותו סגנון שהיא כתובה בספר?

תשובה:

א. גם. כדאי בכללות ללכת לקברי צדיקים או בט"ו לחודש או בערב ראש חודש. אולם הכל לפי הצורך הנפשי שלך. כדאי ללמוד את תורת הצדיק, ואפשר לומר את אותיות שמו מפרק קי"ט. והעיקר לבקש מהקב"ה בזכות הצדיק. לא נהגו רבותינו להוריד נעליים.

דולר – גימ' עמלק, מחיית עמלק.

אפשר לשנות כפי הצורך.