שאלה:
המשך 17262
תודה רבה על התגובה המהירה.
הרב אמר "אחת הדרכים שהובאו בספרי הקדושים לתיקון פחדי העבר שלנו היא בעצם שימוש בכוח הדמיון כדי לחיות מחדש את האירוע הגורם לפחד".
האם הרב מתייחס לפירושו שלו לחז"ל של "מה הבעת תשובה"? אבל למעשה אין מקור בפועל לעשות עבודה זו בחז"ל?
כפי שהסברתי, אני מתרגלת את השיטה הזו ורואה שהיא עובדת אבל המקור שלי עד עכשיו היה חילוני ורציתי משהו יותר קונקרטי.
א- האם יש עוד משהו בחז"ל על זה?
ב- לעתים קרובות מאוד אני מוצא זיכרונות עם אנשים שעברו התעללות על ידי ההורים או אחרים. איך אני יכול להגיד להם שהם צריכים לעשות תשובה על שלא היו להם אמונה כשהם היו בני 10 וקיבלו מכות?
ג- אני סקרן לגבי שפת הספרים הקדושים של הרב. האם זה רק פרשנות של חז"ל? אני מוצא הרבה דברים בחז"ל שמייצגים רעיונות מסוימים אז האם אני יכול לשקול את זה ספרים הקדושים?
שוב תודה לך על ששמת לב לשאלות שלי. ההזדמנות לשמוע את דעתו של הרב על הדברים האלה היא לא יסולא בפז.
תשובה:
א. זה כל מהות התשובה לחזור למצב הקודם באופן מתוקן.
ב. תשובה כלומרל חזור לדבר באופן מתוקן, ואפילו באופן שאינו אשם בדבר, נצרך לחזור ולתקנו.
ג. נצרך ידיעה רחבה והבנה עמוקה שורשית ויסודית ומקיפה. זולת כך מצוי טעויות לרוב. ולכך אנו מוצאים שכל מחדש שיטה מוצא לה מקור בתורה, וד"ל.
קטגוריות