המשך שאלה 16849 [#17619]

כ"ב טבת התשפ"ב

שאלה:

שלום כבוד הרב,
הרב עוזר לי מאוד בבניין דרכי הפנימית בבהירות בכל תשובותיו!

1. דיברנו על זה שבמערכת של רצון האתרוג הוא הרצון אבל במערכת של הויה האתרוג הוא התגלות של הויה, איך שאני רואה עדיין בתפיסת הויה האור לא בוקע לכל החומר כי נשאר גילוי והויה שהם 2 דברים ולכן זה עוד לא היש האמיתי בשונה ממערכת של רצון האתרוג הוא הוא הרצון, מה לא ברור לי?
2. בתפיסת גילוי יש לנו את ההויה ואת גילויה ש זה לפחות 2 אז איך נגיע מפה ל1? (להבנתי ברצון הכל הוא רצון ולכן יש רק 1 בעוד בהויה יש הויה וגילויה) גם אם נגיד שהכל הוא רק גילוי עדיין גילוי הוא לא הויה ולכן תמיד נשאר לפחות 2, גם בנפש יש את הויתה וגילויה אז איך נגיע ל1?
3. לגבי דרך השתלשלות קווים ועיגול, האם בעבודה הדרכים מתחלקות לפי שורשי נשמות? האם לפי העולם שאני נמצא בו? או שילוב שבאמת אפשר להתסכל על כל עולם באחת מ3 הדרכים ולכן זה בעיקר תלוי בשורשי נשמות אבל מצד שני לכל עולם יש את הנטיה שלו לדרך אחת לדוגמא באצילות זה יהיה קווים ואדם יכול להתחבר אליו בבחינת קוים אבל גם בבחינת עיגולים? על פניו הצד השלישי נראה לי יותר מדויק ואם ככה אז האם לא שווה לאדם להתאים את עבודתו לפי העולמות כי ככה עלייתו תהיה "קלה" יותר? או האם צריך לעבוד באותו עולם גם לפי דרכו וגם לפי שורשי נשמתו במקביל? הרב יעשה לי סדר
תודה רבה

תשובה:

א. רצון, הוא חלק מתפיסת הגילוי, ולכך אין גילוי לגילוי, כי הכל במערכת גילוי. משא"כ ההויה היא הויה גמורה, והיא מתגלה.

ב. אחד מוחלט זהו רק הויתו, אנו במערכת הגילוי, ולכך אנו "שני", הגילוי נגלה בו האחד, אולם אינו אחד ממש, אלא כמראה מלוטשת שנגלה דרכה האחד, אולם נשאר מראה!

ג. שילוב, לא שייך קלה יותר, כי אם אינו לפי חלקו אינו מתאים ואינו נכון וגם אינו קל.