תפילה בדור דידן [#17835]

ב' שבט התשפ"ב

שאלה:

שלום כבוד הרב,
1. מצד אחד הרב אומר שבדור דידן יותר גלוי עבודת האדם ביחס לתפילה ולקשר לה' אך מצד שני בדור דידן התפילות הכי פחות מתקבלות מחמת ההסתר והגלות וכל מיני עבירות שהתרבו בדור דידן שחוסמות את התפלות, איך זה מסתדר?
2. וכן הרב כתב בתשובה שאין עיקר התפילה שתתקבל אלא הקשר עם ה' ,אמת הדבר אבל בתכלס אדם מתפלל שתפילתו תתקבל ונכון שהדרך היא גם מטרה אבל קשר חד צדדי הוא לא ממש קשר, קשר זהו הדדי ,אני יכול להגיד על עצמי שאני מתפלל הרבה תפילות על כל מיני דברים חשובים ביותר ושום תפילה לא מתקבלת הכוחות להתפלל כבר ממש אוזלים...
3. מצד אחד אומרים אין לנו על מי להישען אלא על אבינו בשמים מצד שני ההסתר פנים עכשיו הוא הכי גדול ,ודאי שכתכלית זו האמת אבל למעשה זה לא כך, מה על האדם לעשות הוא מרגיש ממש אומלל ואבוד ממש בודד, אין גם רבנים שפונים עליהם ועושים תיקונים או מתפללים על האדם, אז מה לעשות??

תודה רבה

תשובה:

א. זהו כאוצר שככל שגדול יותר כן נותנים אותו בכספת טובה יותר. אולם מי שפותח הכספת מגלה האוצר הגדול יותר! כאשר תגלה את הפשיטות והתמימות, האוצר יפתח!

ב. הינך בונה את הקשר עם הקב"ה על נתינה וקבלה, ולא על מערכת של קשר של אוהב ונאהב, ולצורך כך נצרך פתיחת עולם ההרגשה יותר בבירור. נצרך שינוי ביחס של הקשר שלך לקב"ה.

ג. כנ"ל אות א'. היום הקב"ה כל כך גלוי! וכל כך נעלם!