האם להעביר את הבת מבי”ס רגיל לבי”ס פרטי שמור יותר [#18620]

כ"ד שבט התשפ"ב

שאלה:

לכבוד הרב שליט”א, תודה שאתה חולק איתנו את זמנך וחכמתך,
אנחנו בעלי תשובה, ועל כן סלח לנו מראש אם איננו מבינים את המורכבות של החברה החרדית. אין לנו רב מובהק לצערינו, ואולי על כן הבלבול. יש לנו צער מבית הספר שביתי נמצאת בו. אמנם יש הרבה יתרונות, אך התכניות שם לא לרוחי, וכן המינון הרב של ה”מסך” שאינני יודעת מה הוא מכיל. האוירה של הפתיחות לעולם הזה, צורת הדיבור וההשקעה העצומה בלימודי החול שמכניסה את ביתי ללחץ נפשי עצום. הכי גרוע היה פורים, היה מזעזע לראות את סגנון התחפושות, שיער פתוח של בנות וכו’. לאחרונה גמרתי בדעתי להעביר אותה לבית ספר פרטי, שמור יותר, אחר שחברות אמרו לי שהתכנים שם טובים יותר, שאין שם סרטים ב”ה, ויש יותר צניעות, וכן לאחר התייעצות עם אחת הרבניות שאני מאוד מעריכה. אך רבני הישיבה של בעלי הסתייגו מהענין, והפצירו בנו שלא נעשה שינוי.
כל משך השנים ניסיתי לדבר עם המורות על חלק מהדברים, אבל הן ביטלו אותי מיידית ונתנו לי הרגשה שאנחנו קיצוניים מדי, ושנזהר שאם לא ניישר קו עם החברה החרדית, הילדה ח”ו תמצא את עצמה מורדת לכיוון השני.
לבעלי אין דעה בעניין ולי כרגע אין מספיק מידע אם לעשות שינוי או לא. אנו מקווים שאולי נזכה לעוד קצת “אור” מצד הרב על הנדון כדי להחליט אם לשכוח מכל הענין, או להתעקש להעביר את הילדה, בייחוד בעת הזאת כשלממשלת הזדון יש תוכניות לנגוס עוד ח”ו בבתי יעקב הרגילים.
ועוד פרט שאנו ממש סולדים מתופעת הסרטים ה”חרדיים”/ התוכניות שכבר פורסם שחלקם נעשים ע”י בימאים חילוניים ורק מסתירים את הענין. הרבניות החרדיות מסמנות לי לשתוק כדי שהילדה שלי לא תהיה יוצאת דופן!
נשמח לקצת “אור” בחושך המשתרר. ותודה רבה לרב על הכל.

תשובה:

אנו בגלות נוראה! אין מקום אחד שכולו טוב, ולהיפך, הכל מעורב ומבולבל. ונצרך לברר איזה חלקים טובים יש בכל מקום, ואיזה להיפך, ואזי לברר מה מתאים יותר לי ולמשפחתי וכו’, באיזה מקום אוכל יותר להתעלות לפי טבעי נפשי וחלקי בעולמי.
כמו כן נצרך מבט ברור מה באמת קורה בכל מקום, וכן מבט שרואה למרחוק, מה מורכב מכל דרך. לא לראות רק מה שקיים היום אלא מה התולדות של זה. לצורך כך נצרך מבט בריא, חכם הרואה את הנולד.