האם להפסיק ללמוד קבלה [#18702]

י"ב אדר א' התשפ"ב

שאלה:

התחלתי לאחרונה ללמוד קבלה והתעוררו בקרבי יצרים חזקים מאוד עד כדי כישלון, האם יש לזה קשר, ואם כן האם להפסיק בלימוד הקבלה?

תשובה:

ראוי לפרוש לעת עתה, ולעסוק בקדושה בכלל, וקדושת החומר בפרט. ובתיקון המידה העיקרית הבלתי זכה שבקרבך.
להוציא את האינטרנט מהבית
שאלה:
לכבוד הרב,
יש לי שאלה לגבי השימוש באינטרנט.
אני בא מרקע מודרני יותר ולא פעם אמרו לי (אפילו על ידי רבנים בעולם הזה) שהאינטרנט הוא כלי ניטרלי שניתן להשתמש בו לטוב ולרע וזאת הבחירה שלנו להחליט כיצד להשתמש בו. הבנתי שזה לא יכול להיות, וזה רחוק מהאמת.. רובו של האינטרנט (כמו 99%) משמש לדברים שליליים, ולדעתי הוא בסך הכל מרושע להחריד.
אשתי מסורה מאוד לעזור לי לגדול בעבודות השם... לאחר כמה פעמים של נפילות (ב”ה לא לדברים הגרועים ביותר, אבל בהחלט לא טובים), הסכמנו שיש לתת לה את הסיסמה לגישה למחשב, ומאז ועד היום אין לי ואינני יכול להשתמש “כמעט” באינטרנט בבית (רק בתחנות האינטרנט הכי כשרות שהן ציבוריות ואינן מאפשרות תמונות כלל). אשתי היא היחידה שמשתמשת כעת במחשב, והיא אכן משתמשת בו לעבודה, היא מעדיפה לא לסנן אותו מכיוון שזה יאט את המחשב... אני מקווה שיום אחד היא תחליט בכוחות עצמה להשיג פילטר יעיל לעצמה או שתשיג עבודה שלא דורשת קיום אינטרנט בכלל, כי אני באמת רוצה לחיות “בקדושה ובטהרה”, וזה כל כך קשה עם חיבור לאינטרנט... תודה רבה!
תשובה:
ב”ה שזכית להכיר האמת ולהתקרב יותר ויותר.
עליך לדעת שפסקו פוסקי זמנינו, שעצם הכנסת כלי זה לבית אסור מדין “לא תביא תועבה אל ביתך”. ולכך אף אם אינו משתמש בו, עובר איסור זה.
ויתר על כן, כלי זה מטמא את הבית יותר מבית שיש בו ע”ז רח”ל.
עליך לנסות להסביר זאת לרעייתך בנועם וברגישות. וכשתבין זאת במהרה בס”ד, ותבער כלי משחית זה מן הבית.