בענין “קליפת” השאלה [#19162]

י' חשון התשפ"ה

שאלה:

(לאחר שהרב השאיל כמה וכמה שאלות זה אחר זה מאברך בן עלייה אחד שהיה לו כמה שאלות בדקיות עניני עבודה, הרב השיב לו),

תשובה:

דעתי הוא שצריך להפסיק מכל השאלות הללו. במחילה. למה צריך לשאול על כ"כ דקיות של כל מיני דקיות של כל פרט? לדעתי אין תועלת בכל שאלות הללו.
(ואברך אחר שאל הרב מיד אח"כ:)
שאלה: אז באמת לכאורה כל אדם צריך לצמצם כל שאלה ארוכה למשפט אחד.
תשובה: דעתי באמת הוא שלכל השאלות הללו, שעדיף לשתוק מלומר תשובה. כואב לי כל שאלות הללו, שכל זה מראה שהעולם נמצא כ"כ בחיצוניות ואינם מחוברים לפנימיות שלהם. אם אדם היה מחובר באמת לפנימיות, לא יהיה לו שום שאלות. כל השאלות בא מהקליפה.
שאלה: זה משום שכל השאלות הם קליפת ספק שהוא עמלק?
תשובה: כן. כל שאלה נובע מהקליפה.
שאלה: אפי' שאלות בעבודה? זה לא ספק דקדושה?
תשובה: כן. ובעומק,רק מי שנמצא במדרגת בינה שואל שאלות. אמנם כשהאדם מגיע למדרגת חכמה וכתר, אז אין שאלות.
שאלה: חכמה דכתר או אפי' מדרגת חכמה דכללות?
תשובה: אפי' מדרגת חכמה דכללות, לזה לא צריך להגיע למדרגת כתר, אפי' כשמגיע מדרגת חכמה אז אין שאלות.
שאלה: באמת היה לי הרבה שאלות לשאול להרב אבל עכשיו כשאני נמצא עם הרב אז אני מרגיש שאין שום שאלה, אצל הרב אני מרגיש שהכל בהיר, יש רק את הרבונו של עולם, וזה הוא, אין שאלה, יש רק יחודא עילאה. וא"כ לכאורה כל אדם צריך להיות בבחי' פורים, של אין שאלה, וכל אדם צריך להביא את עצמו להמקום שאין שום שאלה.
תשובה: כן, כשאדם נמצא בפנימיות, אין שאלות. יש שאלות כשאדם נמצא בפנימיות אבל זה כמו שאדם שנמצא למעלה והוא מסתכל מלמעלה למטה והוא שואל מה יש כאן. אבל רוב בנ"א נמצאים למטה ולכן הם שואלים ממקום הקליפה בתוכו שהם נמצאים. כשאדם מבקש רק רבש"ע הוא נמצא בפנימיות, והוא שואל רק שאלה אחת – איך למצוא הקב"ה. זהו "אחת שאלתי מאת ה' אותו אבקש". לבקש רק את הקב"ה. אבל שאר השאלות באים מהקליפה.