שאלה:
זה [שלילת מציאות טעם שבכל דבר] גם הגדרה של לשמה במדרגה הזו?
תשובה:
בערכין דידן כן. אם הגדרנו את השלא לשמה בערך דידן כטעם, אז הלשמה שבדבר הוא שלילת הטעם.
שאלה: היה סיפור שאברך בא לסטייפלר ורצה לעזוב את הכולל שאשתו עבדה וללמוד וללמוד, והסטייפלר אמר לו גאווה, אתה רוצה להיות משהו. רואים שאדם רוצה לעשות לשמה והסטייפלר אמר לו גאווה...רואים שלא תמיד זה לשמה.
תשובה: וודאי שלא תמיד. בשביל זה צריך להיות הסטייפלר להחליט בכהרף עין מי זה.
שאלה: "מאור שבה" בכל שלא לשמה, למה אין.
תשובה: עוד פעם, אתם חוזרים לשאלה הקודמת. "מאור שבה" זה שאלה היקפית, אי אפשר להיכנס עכשיו לסוגיא של מאור, מאור זה שאלה היקפית על כלל כל החיים כולם לא קשור מצד הנקודות שאנו מדברים עכשיו, למה כל בנ"א המאור שבה לא מתגלה.
תשובה: מאור היא מדרגה שכוללת את כל המדרגות כולם שלמעלה מכל המדרגות, והיא צריכה להאיר בכל המדרגות כולם שמחזירם למוטב, אז בכל מדרגה לא נפק"מ למה בני אדם עוסקים בתורה שנאמר, לא ניכנס עכשיו לאיזה סיבה, אבל ב"ה עוסקים עשרות אלפים ומאות אלפים בתורה ולמה לא מתגלה אצלם המאור שבה מחזירם למוטב, זו שאלה עצומה, אך היא לא קשורה לכל הסוגיא דידן.
שאלה: היה סיפור שאברך בא לסטייפלר ורצה לעזוב את הכולל שאשתו עבדה וללמוד וללמוד, והסטייפלר אמר לו גאווה, אתה רוצה להיות משהו. רואים שאדם רוצה לעשות לשמה והסטייפלר אמר לו גאווה...רואים שלא תמיד זה לשמה.
תשובה: וודאי שלא תמיד. בשביל זה צריך להיות הסטייפלר להחליט בכהרף עין מי זה.
שאלה: "מאור שבה" בכל שלא לשמה, למה אין.
תשובה: עוד פעם, אתם חוזרים לשאלה הקודמת. "מאור שבה" זה שאלה היקפית, אי אפשר להיכנס עכשיו לסוגיא של מאור, מאור זה שאלה היקפית על כלל כל החיים כולם לא קשור מצד הנקודות שאנו מדברים עכשיו, למה כל בנ"א המאור שבה לא מתגלה.
תשובה: מאור היא מדרגה שכוללת את כל המדרגות כולם שלמעלה מכל המדרגות, והיא צריכה להאיר בכל המדרגות כולם שמחזירם למוטב, אז בכל מדרגה לא נפק"מ למה בני אדם עוסקים בתורה שנאמר, לא ניכנס עכשיו לאיזה סיבה, אבל ב"ה עוסקים עשרות אלפים ומאות אלפים בתורה ולמה לא מתגלה אצלם המאור שבה מחזירם למוטב, זו שאלה עצומה, אך היא לא קשורה לכל הסוגיא דידן.
קטגוריות