שאלה:
אדם שהגיע לפרטיותו, מצד שני שהוא נמצא בציבור.
תשובה:
אדם מתחיל לעסוק בדברים שמתחילים בצינעא, ולאחר שתוקף הדבר בצינעא הגיע לתוקף אמיתי מאוד, אז ההוצאה שלו מהכח לפועל בפרהסיא היא נעשית בהדרגה מאוד מאוד איטית, באיזון בעבודה על הגאווה ההפוכה. מי שיתחיל לעשות זאת בחיצוניות בוודאי שהוא נכנס למקום סכנה מוחלט מעיקרא שלמעלה ממדרגתו.
שאלה: יש מושג של רוב, איך שייך להכריע ע"פ הרוב אם כל אחד ייחודי.
תשובה: אתם שואלים איך אזלי' בתר רוב בדיינים.
שאלה: [לדוג' אם זה] נגד התורה, ובהשקפה.
תשובה: מה שמבואר בדברי רבותינו שבהאי עלמא יש דין של מיעוט ורוב הלך אחר הרוב, כמ"ש בדיינים, ר' אליעזר שמותיה, אבל הגדרת הדבר בעולם העליון ג"כ הולכים אחר לפי רוב, דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה הולך ליתן דין וחשבון, יש ב"ד למטה שדנים מה שקורה למעלה, באותה מידה שכאן דנים לפי רוב גם שם ב"ד של מעלה דנים לפי רוב, אבל בעולם הפנימי העליון, לא מה ששייך כאן בהאי עלמא, וכי הדברים בנויים לפי מהלך של רוב.
שאלה: יש מושג של רוב, איך שייך להכריע ע"פ הרוב אם כל אחד ייחודי.
תשובה: אתם שואלים איך אזלי' בתר רוב בדיינים.
שאלה: [לדוג' אם זה] נגד התורה, ובהשקפה.
תשובה: מה שמבואר בדברי רבותינו שבהאי עלמא יש דין של מיעוט ורוב הלך אחר הרוב, כמ"ש בדיינים, ר' אליעזר שמותיה, אבל הגדרת הדבר בעולם העליון ג"כ הולכים אחר לפי רוב, דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה הולך ליתן דין וחשבון, יש ב"ד למטה שדנים מה שקורה למעלה, באותה מידה שכאן דנים לפי רוב גם שם ב"ד של מעלה דנים לפי רוב, אבל בעולם הפנימי העליון, לא מה ששייך כאן בהאי עלמא, וכי הדברים בנויים לפי מהלך של רוב.
קטגוריות