חסר לי המבנה הברור של “עולמות” [#8708]

שאלה:

המשך לשאלה 8560

שלום כבוד הרב,

שאלתי אותך אם הרב יוכל להשלים את קומת הנפש של מערכת השיעורים עולמות ויוסיף את עולם האצילות,
הרב הפנה אותי לשיעור בלבביפדיה – אצל וכן במערכת “אצל-קבלה”,
שמעתי את השיעור ועיינתי במערכת אבל גם בשיעור וגם במערכת היה חסר לי המבנה הברור שהרב בנה בשיעורים של “עולמות”
יש הסברים על מה זה “אצל” וכן על בחינת משה יהושע ואיך הם אצל הבורא אבל חסר המבנה של עולמות.

1. הייתי שמח מאוד אם הרב יוכל לפרט את המבנה של אצילות לפי העולמות (אצילות דאצילות דאצילות, אצילות דאצילות דבריאה וכו’), זה יתן לי אישית הרבה בהירות בנפש כמו שמערכת השיעורים עולמות נתנה.

2. בשיעורים עולמות הרב מסביר על העולמות איך הם ביחס לנפש בלי התחייסות לה’ האם זה אומר שכל דיברי רבותינו על בריאה יצירה עשיה שהיו ביחס לה’ הם אך ורק בחינות בתוך עולם האצילות ולא כעולמות לעצמם?

3. האם לכל עולם (אצילות ולמעלה מכך) יש עולם כנגד שאין בו התייחסות גלויה לה’? ואם לא באיזה עולם “הזה כנגד זה עשה אלוקים” נפסק?

4. הרב אומר שכל נשמה יש לה שורש בעולם מסוים:
א. האם לא כל הנשמות מושרשות באור אינסוף ואמורות לחזור אליו בסוף האלף העשירי?
ב. בהמשך לא’ האם זה אומר שלנשמה יש שורש מסוים זה רק כרגע והשורש יתעלה עם הזמן?
ג. בהמשך לב’ אם לא האם זה אומר שלנשמה זו אין מה לשאוף להגיע לעצמות אור אינסוף?
ד. האם מסירות נפש זו הדרך היחידה של נשמה לבקוע מעבר לשורש שלה? ואיך יכול להיות שמסירות נפש נותנת כוח לנשמה לבקוע מעבר לשורשה אם היא מוגבלת לשורשה, כלומר מאיפה היא שואבת את הכוח המסירות נפש הזה? אם זה מהניצוץ האלוקי אז איך היא תקבל כלים חדשים לפי השורש החדש שלה הרי כדי להגיע לניצוץ האלוקי היא מבטלת את הכלים שלה ושם העבודה היא לא לפי הכלים שלי.
ה. לפי הידוע לי יש את הכלים של הנשמה שזה כנראה לפי שורשה ובשלב מסוים עולים מעבר לכלי הנשמה ומקבלים חיבור מעבר לכלים הפרטיים אז האם במקום הזה כל הנשמות זהות כי אין פה יחס של כלים? יוצא שנשמה שיש לה פחות כלים ושורשה נמוך יותר אז יש לה פחות מה לבטל ויכולה להגיע בקלות יותר לחיבור מעבר לכלים ולמדרגה שלנשמות משורש גבוה יקח יותר “זמן”.

תודה על העזרה!

תשובה:

א. נכתב סדר של ט”ז עולמות ע”י אחד מן השומעים. נא לבקש לקבלו מאוצר השו”ת.

ב. אצילות דפרטות דאותה מדרגה.

ג. בי”ע יש. באצילות יש כנגדו, אולם לא עומד מעליו, אלא מתחתיו.

ד.

  • זהו שורש השורשים, ויש שורש באצילות, ושורש בכסא הכבוד, ושורש פרטי באבי”ע.
  • תמיד ישאר שורש זה, ויעלו כל השורשים בשורש העליון. אולם יש לדוגמא בי”ע דאצילות, אבי”ע דא”ק.
  • בכל שורש מאיר אור א”ס לפי ערכו. וגם בא”ס יש י”ס הגנוזות במאצילן, ולכל אחד שורש פרטי בי”ס אלו.
  • ניצוץ בורא בנברא. ניצוץ של עליון בתחתון, זהו השורש למסור נפשו לעליון.
  • לא. בכל נשמה יש כח של פרט, וכח של כלל.