מה העבודה באמירה “מודים” [#9312]

שאלה:

ברמב”ם – בתפילה ובברכת כהנים – פרק ט ‘ סיף ד’ יש דיון במודים.
א-
“וּכְשֶׁיַּגִּיעַ שְׁלִיחַ צִבּוּר לְמוֹדִים וְכוֹרֵעַ כָּל הָעָם שׁוֹחִין מְעַט וְלֹאָ יִשְׁחוּ יוֹתֵר מִדַּאי.
מדוע הרמב”ם מדגיש “שׁוֹחִין מְעַט”
ב-
היה לי את הזכות להתפלל עם אחד הזדקים של הדור, וכשהצדיק אמר מודים הוא לקח הרבה מאוד זמן בדויקות לקרוא את זה מילה אחר מילה עם קונה.
ג-
מה צריכה להיות העבודה שלנו של מודים בשמונה אשרי השקטה ובחזרה של השליח הציבור?

תשובה:

א. עיין כסף משנה שם, שמחזי כיהורא. ואין לך יהורא גדולה מכך מאדם שמתכופף ושח, תנועה של ענוה לצורך גאוה. או שנראה שמוסיף על הכריעות, כמ”ש בערוך השלחן.

ב. נפלא.

ג. ביטול לקב”ה, מודים לשון של תורה, ולשון של מודה על האמת, ובטל אליה. להכיר שהכל שייך לקב”ה, ואנו עבדיו, ובטלים אליו.