מהות הנסיון עם האינטרנט [#12062]

י"ז תמוז התשפ"א

שאלה:

(א) האם הנסיון עם האינטרנט הוא שהוא דבר שמיקל על כל החיים ועושה כל דבר לדבר קל, כיון שהוא קל מאד ללמוד תורה ולקבל שיעורים ממנו לחנם, וכל שיעור נמצא על דבר זה, וגם הוא מיקל מאד על כל צרכים גשמיים כגון קניית דברים וכו' וא"כ כל הנסיון עם דבר זה הוא שבנ"א מקבלים כל התענוג שלהם מדבר זה כיון שהוא מיקל כל החיים שלנו ונותן לנו כ"כ תענוג. ואם נכון הדבר, נמצא שהגאולה יתגלה האמת, שדבר זה לא היה רצון ה' בכלל, וכל הקושי עמו א"כ הוא שבנ"א לא רוצים לבטל דבר שמיקל על כל החיים שלנו בגשמיות וברוחניות, האם זה עיקר מהות הנסיון עם האינטרנט, נסיון עם כח התענוג וחוסר רצון לבטל דבר שמיקל כל החיים?

(ב) האם אינטרנט הוא אותו כח של אור הגנוז דקליפה, שע"י פרישה ממנו אנו יכולים לבטוח בה' שאנו נזכה בקרוב לאחר הגאולה, לאותו תענוג בצד הקדושה?

(ג) האם כל הסיבות שבנ"א לא רוצים לנתק עצמם מהאינטרנט הם הם אותם סיבות שבאמת צריכים לפרוש מכלי הנ"ל?

(ד) האם ע"י פרישה מהאינטרנט שהוא "אור דגנוז דקליפה" האדם זוכה להתענוג של אור הגנוז דקדושה, של התרחבות כח התפיסה?

(ה) וא"כ האם גם עכשיו צריכים לבנות תפיסה של מוחין להתחבר לה"אחד" דקדושל של ה' ית', כיון שעכשיו זהו הזמן שיש לנו בחירה?

(ו) והאם צריכים עכשיו לבנות דעת מסוימת כדי שעל ידו אנו יכולים להתחבר לאור הגנוז בקדושה בהגאולה?

(ז) האם הנסיון של ניתוק מהאינטרנט הוא כמו שחיטת הצאן שהיו עובדים כעבודה זרה במצרים?

תשובה:

א. עיקר הניסיון הוא כח ה"אחד", שהכל נמצא במקום "אחד". וזהו עומק הקליפה, אחד דקלקול לעומת אחד דקדושה.

זה שהוא מיקל, זהו תולדה, זהו אינו השורש. וכן בתענוג וריבוי התאוה אינו השורש, אלא תולדה.

ב. כן!

ג. בעומק, הסיבה השורשית שקשה לפרוש, מפני שזהו "כח משיכה" של אחד, כח על טבעי, אחד דקליפה, שמאחד את כולם אל תוכו. ושאר הסיבות הם תולדות. כח המשיכה, הוא למעלה מטעם ודעת, כח משיכה עצמי.

ד. כן!

ה. כן! לכך כל המהלך הפנימי של כל השיעורים בנוי לגלות בכל פרט את האחד דקדושה.

ו. כן! דעת של כללות ההפכים.

ז. כן! ויתר על כן, כי הוא שורש כל הטומאות.