שאלה:
א. שהרב כתב "מודעות הויתית וכו'" הכוונה שאחרי זה נשאר רק מודעות לקב"ה? או שיש עוד שלבי ביניים?
ב. מה לגבי עצם האני (ההויה) האם שהאדם עולה במדרגות גם הוא נהיה יותר גבוה או שעצם אני יש רק אחד (האם יש חילוק בין עצם האני של הנפש הבהמית/אלוקית רוח נשמה וכו' ואם כן מהו?) או שיש עצם אני אחד בלבד, ומה שאני חווה עכשיו זהה בכל המדרגות, ושאני מתעלה אני רק מרגיש את זה ביותר חידוד.
ג. מה הכוונה ממוצע בין ג"ר לז"ת, הרי העדר והויה אלו הם תחילת המדרגה, לפני זה צריך להיות רק מדרגה חדשה ולא חילוק בין ג"ר לז"ת, כי העדר והויה הם תחילת המדרגה כך לפי הבנתי, אשמח להבהרה. תודה רבה על ההכוונה!
ב. מה לגבי עצם האני (ההויה) האם שהאדם עולה במדרגות גם הוא נהיה יותר גבוה או שעצם אני יש רק אחד (האם יש חילוק בין עצם האני של הנפש הבהמית/אלוקית רוח נשמה וכו' ואם כן מהו?) או שיש עצם אני אחד בלבד, ומה שאני חווה עכשיו זהה בכל המדרגות, ושאני מתעלה אני רק מרגיש את זה ביותר חידוד.
ג. מה הכוונה ממוצע בין ג"ר לז"ת, הרי העדר והויה אלו הם תחילת המדרגה, לפני זה צריך להיות רק מדרגה חדשה ולא חילוק בין ג"ר לז"ת, כי העדר והויה הם תחילת המדרגה כך לפי הבנתי, אשמח להבהרה. תודה רבה על ההכוונה!
תשובה:
תשובה:
א. מודעות הויתית לנבראים בכלל, והויתו העצמית בפרט, מודעות הויתית לקב״ה. ותכלית הכל מודעות הויתית לקב"ה בלבד.
ב. ההויה העצמית אחת היא, ובתחילה חווה את החוצה לו, ואח״כ חווה יותר ויותר את עצמו שלו.
ג. בעולם דידן שנברא בששת ימי בראשית ואח״כ שבת, תחילת מדרגה הוא ז״ת, בראשית תחילת ז״ת. לעוה״ב ההתחלה ג״ר.
א. מודעות הויתית לנבראים בכלל, והויתו העצמית בפרט, מודעות הויתית לקב״ה. ותכלית הכל מודעות הויתית לקב"ה בלבד.
ב. ההויה העצמית אחת היא, ובתחילה חווה את החוצה לו, ואח״כ חווה יותר ויותר את עצמו שלו.
ג. בעולם דידן שנברא בששת ימי בראשית ואח״כ שבת, תחילת מדרגה הוא ז״ת, בראשית תחילת ז״ת. לעוה״ב ההתחלה ג״ר.
קטגוריות