שאלה:
א. הייתי שמח לקבל מקורות בנוגע לעבודת גילוי הנשמה ביחס שבין עבודת הדיבור לעבודת ההתבוננות.
ב. וכן הייתי שמח לקבל הסבר ומקור על הענין שאצל האישה מחד הנשמה נמצאת בגילוי יתר, ומאידך היא יותר קרובה לחומר.
ג. וכן הייתי שמח לקבל את המקור של דברי הגר"א שמקור נשמות ישראל הוא מן התמימות (אצילות) שלמעלה מהשכליות (בריאה).
ב. וכן הייתי שמח לקבל הסבר ומקור על הענין שאצל האישה מחד הנשמה נמצאת בגילוי יתר, ומאידך היא יותר קרובה לחומר.
ג. וכן הייתי שמח לקבל את המקור של דברי הגר"א שמקור נשמות ישראל הוא מן התמימות (אצילות) שלמעלה מהשכליות (בריאה).
תשובה:
תשובה:
א. יעויין בספרו של בעל יסוד ושורש העבודה בצוואתו, שביאר את עבודת הדיבור.
ב. היא מלכות ולכך קרובה לחומר, אולם מאידך דעתה קלה ולכך האור העליון של הכתר, שהוא תמימות, גלוי אצלה יותר.
ג. עיין יהל אור ח"ג ח, ע"ב. ועי' תיקונים תיקון כא דף ס' ע"א.
א. יעויין בספרו של בעל יסוד ושורש העבודה בצוואתו, שביאר את עבודת הדיבור.
ב. היא מלכות ולכך קרובה לחומר, אולם מאידך דעתה קלה ולכך האור העליון של הכתר, שהוא תמימות, גלוי אצלה יותר.
ג. עיין יהל אור ח"ג ח, ע"ב. ועי' תיקונים תיקון כא דף ס' ע"א.
קטגוריות