241. בקשת הדרכה להגיע לגאולת הנפש [#4963]

ט"ו כסלו התש"פ

שאלה:

שלום וברכה, הנני בעלת תשובה, מזה י"ט שנה, לא נשואה. לומדת חסידות, גוף נפש, אימון יהודי, תזונה, תנועה, אומנות. זכיתי להיות במדרשות. ברצוני להקים בית יהודי, כדת משה בישראל, לזכות להיות אם בישראל, להתחבר לנצח ישראל, ולממש את שליחותי הפרטית בכלל ישראל. מחפשת את האומנות הפרטית שלי, ששייכת לנשמתי, נקודת העצמיות שלי, מקור החיים הפרטי שלי, מעיין מים חיים האותנטי שלי, את האהבה הפרטית שלי בעבודת ה', אהבת חיי, בקודש. האמונה החיה שבתוכי. הנני תוהה האם עלי לקדם את כל הנושאים יחדיו, או להתמקד יותר באחד מהם, ואזי באיזה? הנני מרגישה ששלושתם שזורים אחד בשני, משפיעים ומושפעים מהשני, ושחירות אמיתית באחד מהם תעניק חנינה וב"ה גאולה לכולם, עוצמה כח ושמחה רבה בהגשמת הנשמה. עד כה, אף אחד מהם איננו נפרץ בחיי, ויותר מכך, אינני יודעת כיצד להצליח לפתוח את הצינורות הללו, ולהוציא מן הכח אל הפועל רצונות עמוקים אלו במציאות חיי. מה עלי לעשות, כיצד, ובאיזה אופן? אשמח מאוד להדרכה וליעוץ של הרב.
כמו כן, אשמח לדעת איזה ספרי לימוד הרב ממליץ לי ללמוד כעת בכלל, ומתוך ספריו בפרט, ובאיזה סדר. מודה מאוד על האפשרות לכתוב לרב, ושמחה מאוד על ההכוונה כיצד להתקרב לרצון האמיתי, בברכה, ולזכות לפריצה, תודה רבה.

תשובה:

ראוי לעסוק בבירור ארבעת היסודות, בעיקר שיעורים מוקלטים. ולברר את סדר כוחות הנפש, ומתוך בהירות זו בס"ד יבורר הסדר, ויבורר הדרך לאט ובהדרגה.