שאלה:
שלום כבוד הרב, קודם כל, ממש התשובה שחיפשתי, תודה.
רק אשמח לחדד להבנתי כמה דברים:
א. מה ההבדל בין נשמה לחיה של גוי? לפי הסבר הרב שניהם נראים לי כמו שכל אנושי בלבד?
ב. במדרגת נשמה, אני מניח שלא מדובר על תורה כפשוטו כי יש גם גויים שלומדים ומבינים שכלית גמרא וקבלה, אז מה הכוונה השגת דברי תורה?
ג. מה ההבדל בין נשמה לחיה אצל יהודי? כלומר מה ההבדל בין הלימוד של רוח הקודש (=חכמה מאין תמצא) לבין הלימוד מהנשמה?
ד. במדרגת יחידה, האם ההבדל בין דבקות להתכללות הוא שדבקות זה הרגש ה' בלי הרגש עצמו והתכללות זה הרגש ה' עם הרגשת עצמו?
ה. במדרגת יחידה, אצל גוי הרב אומר שיש או זה או זה, אבל גם אצל יהודי זה ברצוא ושוב, כלומר יש או זה (בזמן שהוא ברצוא) או זה (בזמן שהוא בשוב) אז מה ההבדל?
רק אשמח לחדד להבנתי כמה דברים:
א. מה ההבדל בין נשמה לחיה של גוי? לפי הסבר הרב שניהם נראים לי כמו שכל אנושי בלבד?
ב. במדרגת נשמה, אני מניח שלא מדובר על תורה כפשוטו כי יש גם גויים שלומדים ומבינים שכלית גמרא וקבלה, אז מה הכוונה השגת דברי תורה?
ג. מה ההבדל בין נשמה לחיה אצל יהודי? כלומר מה ההבדל בין הלימוד של רוח הקודש (=חכמה מאין תמצא) לבין הלימוד מהנשמה?
ד. במדרגת יחידה, האם ההבדל בין דבקות להתכללות הוא שדבקות זה הרגש ה' בלי הרגש עצמו והתכללות זה הרגש ה' עם הרגשת עצמו?
ה. במדרגת יחידה, אצל גוי הרב אומר שיש או זה או זה, אבל גם אצל יהודי זה ברצוא ושוב, כלומר יש או זה (בזמן שהוא ברצוא) או זה (בזמן שהוא בשוב) אז מה ההבדל?
תשובה:
א. עיין בטבלא. נשמה שכל להבין איך לקיים.
חיה שכל מושכל מופשט – פילוספיא.
ב. חיבור עצמי להשכלת דברי תורה, ועי"ז ההבנה בבחינת ראיה שכלית, "לבי ראה".
ג. ישנם כמה הבדלים, לדוגמא:
חיה שכל מושכל מופשט – פילוספיא.
ב. חיבור עצמי להשכלת דברי תורה, ועי"ז ההבנה בבחינת ראיה שכלית, "לבי ראה".
ג. ישנם כמה הבדלים, לדוגמא:
ד. להיפך.
ה. רצוא ושוב שני קצוות של אותו דבר, מאוחדים, משא"כ אצל גוי.
קטגוריות