562. מהי ההתייחסות לשלטון בא”י [#5347]

י"ז כסלו התש"פ

שאלה:

אם כבוד הרב יכול לתת לנו את ההשקפה הנכונה לגבי העברת השגרירות של ארצות הברית לירושלים, האם זה בעקבות התגברות לומדי התורה בארץ וחלק מאור משיח שמתנוצץ כבר שכל העמים יירדפו אחרי עם ישראל, או שזה כמו שהרבי מסטאמר אמר: במהלך דרשת נעילת החג בפני רבבות חסידים התייחס האדמו"ר מסאטמר לסוגיית העברת השגרירות האמריקאית לירושלים והשמחה בקרב הציבור החרדי ותקף את נאומו של "ראש מדינת הכופרים" כלשונו. "דודי בעל ה'ויואל משה' אמר כי מי שנהנה בהצלחת הציונים הוא כופר ממש ולא יזכה לראות בשמחת ביאת המשיח, וכמו שבעבודה זרה מבטלים אותה על ידי קביעת שם גנאי, כך גם פה צריך לדבר בגנאי הציונות", אמר האדמו"ר. נשמח מאד לדעת מה דעת הרב בנושא שחס וחלילה לא ניפול ונתבלבל כמו שהיה בסעודת אחשורוש בזמנו. אם בכלל זה דומה.

תשובה:

"ערב רב", בדור הזה מעורב בכל, ולכך כל דבר מעורב טוב ורע, ובכל דבר צריך לראות את חלקי הטוב והרע שבו. וזו עבודה של אנשי הלבב שטהרו כבר.
אולם בכללות העבודה ניתוק מתערובת זו של ראשי הערב רב וכמעט לא להתבונן בהם כלל, כי עצם ההתבוננות זו מהות של תערובת, ולכן לא לדבר מהם כלל. ניתוק מוחלט. ויעסוק בתערובת שבתוכו לבררה.