שאלה:
שלו' כבוד הרב מו"ר שליט"א.
כאן בחו"ל יש הרבה דיבור בעיתונים וגם בין גברא לגברא, אודות המצב הגיוס בא"י. איך אנו צריך להתייחס לכל זה? שאנו עומדים בגלות ערב רב? בעקבתא דמשיחא? ומה יש לעשות לשפר המצב? להתפלל, או להסיח דעת מכל זה ורק ללמוד תורה?
וכן איך להסתכל על ה"מחלוקות" של הגדולים? האם צריך להבין כל הצדדים, או לא להכניס עצמינו כלל לדברים כאלו?
וכן איך להתייחס אל מי שאין לו כבוד לגדול בישראל ומדבר נגדו? האם יש למחות עליו (ומשום חומר הדבר של מי שאינו מוחה על בזיון ת"ח), או יש רק לשתוק (כיון שהוא בגדר "שוטה" אם הוא מדבר דברי גנאי על גדול בישראל)?
כאן בחו"ל יש הרבה דיבור בעיתונים וגם בין גברא לגברא, אודות המצב הגיוס בא"י. איך אנו צריך להתייחס לכל זה? שאנו עומדים בגלות ערב רב? בעקבתא דמשיחא? ומה יש לעשות לשפר המצב? להתפלל, או להסיח דעת מכל זה ורק ללמוד תורה?
וכן איך להסתכל על ה"מחלוקות" של הגדולים? האם צריך להבין כל הצדדים, או לא להכניס עצמינו כלל לדברים כאלו?
וכן איך להתייחס אל מי שאין לו כבוד לגדול בישראל ומדבר נגדו? האם יש למחות עליו (ומשום חומר הדבר של מי שאינו מוחה על בזיון ת"ח), או יש רק לשתוק (כיון שהוא בגדר "שוטה" אם הוא מדבר דברי גנאי על גדול בישראל)?
תשובה:
אין לעסוק בזה כלל, אלא להכיר שאנו נמצאים במעמקי שער הנו"ן של הקליפה, ולכך כל הטומאות והטעויות כולם, הן במעשה והן במדות, והן בדעות הכל קיים הן בעולם החיצון והן בעולם היותר פנימי. והכל בכל מכל כל מעורב תערובת רבה שזהו מהות ערב-רב, תערובת רבה.
ולזעוק להשי"ת על הגאולה השלמה מתוך מסירות נפש.
אולם במקום שבו האדם גר, עליו להבין לצורך צורת חיי המעשה איך לנהוג.
ע"מ למחות נצרך לברר את הפרטים, ולכך אין לעסוק בזה כלל, ובמקום למחות להציע להנ"ל שלא יעסוק בענין פן יכווה, זולת אם עוסק בדבר לש"ש באמת.
ולזעוק להשי"ת על הגאולה השלמה מתוך מסירות נפש.
אולם במקום שבו האדם גר, עליו להבין לצורך צורת חיי המעשה איך לנהוג.
ע"מ למחות נצרך לברר את הפרטים, ולכך אין לעסוק בזה כלל, ובמקום למחות להציע להנ"ל שלא יעסוק בענין פן יכווה, זולת אם עוסק בדבר לש"ש באמת.
קטגוריות