התדבקות בשלוש אופנים , וציור שם הויה ב”ה. [#8744]

א' אלול התש"פ

שאלה:

בס"ד
שלום לכבוד הרב שליט"א 🙏
הרב כתב בתשובה לשאלה #6210 אות ג'.

שאלה א.

ישנם כמה דרכים (בהתדבקות) .
א. התדבקות בצדיק כפשוטו. ב. התדבקות במידת צדיק. ג. התדבקות בחכמה, בסוד חכמה – יסוד.

האם הרב יכול להאריך יותר בנוגע ל-ג' הדרכים ?
ואיך נדבקים בפועל?
בכל ג' החלקים.
אשמח ללשון פשוטה
שאוכל לקבל כיוון , ומשם לנסות לברר
יותר .

שאלה ב.

א.האם ציור השכל כגון הצטיירות שם הוי"ה
שמצטייר מעצמו דרך הנשמה.
זה כפשוטו כאשר אדם סוגר את עיניו ומסתכל בחושך הנמצא במוחו ? שם זה בחינת ציור השכל?

ב.ושמעתי מהרב שעדיף לא לצייר במדמה שם הוי"ה .
אז האם עדיף להתסתכל בציור מודפס או על קלף ?
עד שהציור יהיה בחינת (עניי השכל) "חקיקה" "וחציבה" המובא בספר (יצירה).

ג.יש לציין שאחרי שהייתי מסתכל זמן ממושך וסוגר עניים הייתי רואה ציור שם הוי"ה במוחי . האם זה הכיוון ?

שאלה ג.

ובכללות גדול , האם כוונת הרב שאחרי שהאדם נכנס להשקטה ומרגיש חיות וחיבור זה בחינת הסדק שבנפש שהרב מתכוון? (גילוי "האני")?

תודה רבה !! אשרינו שזכינו .❤

תשובה:

א.

  • א - התדבקות בצדיק. במעשה - לעשות את מה שצווה.

בדיבור – לדבר עמו או בתורתו.

במחשבה – לחשוב עליו – או על תורתו, ויתר על כן על מהלך שיטתו.

התקשרות – בנפש לצדיק – רוחא ברוחא.

  • ב - התדבקות במידת צדיק – מהות התקשרות – עונג.

בכל עסק הקדושה לעשותו מתוך התקשרות של עונג.

  • ג - התדבקות בחכמה – להוציא השכל מהכח לפועל, והוא הנקרא בלשון הראשונים "השכל הפועל", ועי"ז שכלו בפועל תדיר, ואזי המשכיל דבק במושכל, ויתר על כן בשכל העליון, בסוד שכל – משכיל – ומושכל.

ב.

  • א - הציור עולה מאליו. זולת כך יש ציור חיצוני מכח ראיה, מדמה, כח השומר ששומר ציור שראה. יתר על כן, זוכר – כח החקיקה.
  • ב - כן.
  • ג - זהו כח השומר. נצרך חקיקה.
  • ד- זהו אחד מאופנים של סדק.