שאלה:
המשך 9715
שלום כבוד הרב , תודה על התשובה .
אנחנו רוצים להבין ברור , הסברה של ר' יהודה לגבי האילן "חטה היתה" והסביר הרבי שהתינוק אינו יודע לדבר (כלל) עד שיטעום טעם דגן (משמע יכול להשמיע רק קולות) , ולאחר כן יודע לקרות "אבא" וכו' .
הקושיה אינה בסברה שחטה היתה , הקושיה הינה במה שהסביר הרבי ( שאין התינוק יודע וכו' ) שוודאי ידע שאדה"ר ידע לקרות שמות ולדבר גם קודם החטא .
והרב ענה לגבי מקור דיבורו של אדה"ר ,
כלומר משנקנס מיתה על כל באי עולם לאחר החטא היה על האדה"ר לאבד בכח הדיבור כיוון שנחסר ברוח ממללא הינו בגילוי "ויפח" , ועל כן סבר הרבי ש"חטה היתה" ?
כיוון שגם לאחר החטא ידע לדבר אף על פי שנחסר ברוח ממללא זו ?
תשובה:
כן
קטגוריות