שוב פעם. [#10458]

ד' טבת התשפ"א

שאלה:

הרב כתב:
בסוד אריך – יש – סדר עליה – משיח בן יוסף

בסוד עתיק – יש – דילוג – משיח בן דוד

הרב חוזר על הדברים אלו פעם אחרי פעם... ואין בכך צורך. כי אני מבין את זה היטב. ודברים פשוטים וברורים.

מה שאני מנסה להדגיש כל הזמן וזה שאין שם הבחנת דילוג בבחינת עתיק כאשר אין השגה בסוד הגדרת האריך ... ודברים הם ברורים מאוד.

"יגעת ומצאת תאמין" וכו' סוד דילוג - "ומצאת"

בא רק אחרי סוד סדר עליה - "יגעת"...

ויש עוד המון ראיות על כך. שגם דילוג בא אחרי השלמת התהליך...

משיח בן דוד הוא מדלג רק כאשר יש השלמה של בנין של משיח בן יוסף - נזיר אחיו.

ודילוג שלו בסוד אליהו אכמ"ל שזה מעל את יוסף לאלוקות ודוד ניצב בסוד דוד מלך ישראל חי וקיים... "אליהו ודוד" = ע"ב.

כאשר משיח בן יוסף משלים עלייתו בסוד כתר הכללי אריך כאן מגיע דילוג בסוד אליהו - מסירות נפש בסוד עתיק.

וזה סוף התיקון.... ותיקון מושלם.

אין משמעות עמוק לעבודת העתיק בלי דביקות לאריך בסוד נדר נזירות.

בכבוד רב.

תשובה:

יש אופן שעתיק למעלה מאריך, ואחר סדר העליה מדרגה אחר מדרגה באריך עולים לעתיק. ויש אופן שעתיק יורד בסוד דדי בהמה למטה מאריך, ושם יש ב' פנים של עליה: א. ע"י קיפול רגליו חזרה לאריך. ב. אופן של דילוג על כל אריך מיד לשורשו למעלה מאריך. בסוד אבן דזרקין לה עד א"ס. בסוד יש קונו עולמו בשעה אחת.

כל הראיות הם אופן אחד, אולם לא שייך ראיה שאין עליה תשובה שאין דילוג גמור בבת אחת.