שאלות בענין סוגית אינטרנט [#12670]

י"ג סיון התשפ"א

שאלה:

(א) מה הקשר בין טומאה של המדיה שמהרסת צורת האדם שהרב מבאר שהוא ה"קו" שמחברת את כל האדם ומהרס את כל צורת האדם, האם הכוונה שהורסת גם במקום של "קו" אא"ס, או הכוונה ב"קו" למושג אחרת?

(ב) מה לענות לאלו שטוענים, "עבודתינו אינו לפרוש מטכנולוגיה אלא ללמוד היאך להשתמש בו בשכל ובאופן מאוזן ובאופן הכשירה ביותר, כיון שדבר זה א"א לשנות הדור, כיון שנעשה כבר חלק מחיים של רוב הדור, וא"כ צריך להפסיק את המלחמה הזו על האינטרנט, זה רק גורם רגשי אשמה באחרים ואינו פועל מאומה."

(ג) האם יש לייחס טענות כאלו מחוסר רצון לקבל אמת, משליטת ההרגש על השכל, או מניצוץ ערב רב בנפשם (ואם שייך שבנ"א כאלו הם ערב רב ממש ח"ו)?

(ד) האם הרב יכול להאריך קצת בהקשר בין אינטרנט ומדיה לגלות מדי-פרס (שג"כ נקרא "מדיה)? האם משום כל מהות גלות פרס-מדי מתבטא בסעודת אחשווירש שהיה מבוסס על הנאה, וזהו ג"כ הנסיון אם האינטרנט, חיי הנאה לעומת חיי רצון ה'?

תשובה:

א. כן, קו אור א"ס. שזהו הקו שמחבר את כל הנבראים.

ב. המלחמה מועילה ליחידים, אולם "הציבור" לשנותו אין בכוחנו. והקב"ה
מנענע את הציבור בעיתים אלו ובפרט בארץ ישראל, ואחרון שהיה האסון בערב
התקדש החג, ליל שבועות. הקב"ה תובע לשנות את כל צורת הדור, ברחמים.

ג. אמרות אלו שורשם במבט של דור שכולו חייב, ואמרה זו היא היא עומק הגלות
שבתוכה אנו נמצאים. איך אפשר להתפשר בדבר שהוא נגד כל התורה וכל יסוד
הדת??? קרירות זו היא שורש האסון, ותולדותיו הם האסונות הקורים בפועל בזה
אחר זה, כצירי לידה תכופים שככל שמתקרבת הלידה הצירים קרובים יותר וקשים
יותר, ושם אנו נמצאים.

ד. הכל נכון, חלק וחלק.

ה. מדיה לשון מדידה, והוא היפוכו, בלי מדידה. וזהו גלות מדי, שצורף אליה
עמלק – המן, יציאה מן המדידה, בחינת שער הנו"ן, יעשו עץ גבוה נ' אמה.