קושי בקבלת החלטות [#12959]

י"ט סיון התשפ"א

שאלה:

שלום וברכה
רציתי לשאול, יש לי קושי גדול בקבלת החלטות משמעותיות.
(לדוגמא מה שמעסיק אותי כרגע שאני רוצה לקנות בע"ה דירה למגורים, כיום אני גר בבית שמש ואישתי ב"ה יש לה עבודה שהיא מרוצה בה, גם ההורים גרים בירושלים, יחד עם זאת המחירים כאן יקרים וגבוהים מאוד (אך עכ"פ יש לי אפשרות לכאו' לעמוד במשכנתא). אני נורא מתחבט אם להתרחק כי מצד שני המשכנתא שאקח תהא להרבה מאוד שנים הרבה מאוד אחר שאי"ה אחתן את ילדיי בעתם וזמנם בע"ה, ואילו בפירפריה וכד' המש' לא תהא גבוהה כ"ה. מאידך העבודה של אישתי מוגבלת כי היא נעולה על תחום מסויים בהוראה לסגנון וגיל מסויים וצריך הרבה ס"ד במקומות רחוקים מה שב"ה כיום היא מסודרת)
הנושא הזה מעיק עליי מאוד ועל האוירה בבית. כי בעוד שכמעט כל הסובבים אותנו במשפחה ובחברה שנמצאים פחות או יותר במצב שלנו כבר מסודרים עם דירות למגורים ואנחנו נשארים מאחור.
ההתחבטות שלי היא היחס בין האמונה לקושי שלי בקבלת החלטה. כי גם כשאני מתאמץ וחושב הרבה אני לא מגיע להחלטה או מגיע להחלטה שמשנית למחרת האם זה נכון לומר הכל משמים ואפסיק לייסר עצמי במחשבות שאני אין לי אומץ לקבל החלטות.
או שעלי להסתכל על התמונה שאין הדבר תלוי אלא בי ועלי להפסיק להאשים את בורא העולם בחולשות שלי.
אשמח באם יהא מקורות לתשובה. תודה רבה

תשובה:

החולשה שלך, חסרון אמונה שהכל ממנו ית"ש. זהו שורש כל האמונה. אין צורך במקור, המקור הוא אמונה בהשגחה פרטית המוזכרת רבות בדברי רבותינו.

*****

אינו תלוי רק באמונה, אולם גם באמונה.