התלבטות גדולה בעניין המשפחה [#13834]

כ"ג אב התשפ"א

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א. אני בעל תשובה, וב"ה מזה כשמונה שנים שזכיתי ב"ה לפרוש מכל הזוהמה של האינטרנט וכל הנלווה אליו (וכיום לצורך עבודה אני מחזיק רק מייל מסונן של נטפרי). אשתי מגיעה מבית של בעלי תשובה מעט 'תמימים', כך שבילדותה ובנערותה היא ראתה סרטים וכדו', אך ב"ה היא עברה תהליך התחזקות רציני, ועד לזמן נישואינו היא כבר 'התנקתה' מהכל. ואמנם משעה שנישאנו חידדנו והתחזקנו יחדיו בנושאים אלו, וכיום ב"ה אף אנו מסרבים – לבקשות המשפחה וכדו' – להביט באייפון ובתכניו וכדו' (ופשוט שה"ה לשאר הנושאים הקשורים להווית הרחוב, ואכמ"ל).

אך יש לנו התלבטות גדולה בעניין המשפחה שלה (את משפחתי כמעט איני מבקר כלל, ואכמ"ל): אחות של אשתי היא ה'דומיננטית' במשפחה, והיא (ובנותיה) מחזיקה אייפון פרוץ לגמרי. בנוסף, הרבה מהאווירה שהיא משרה סביבה קשורה בהווי החיים הזול של האנשים השקועים בהבלי האינטרנט וכדו' (כמובן - שלא במודע, כי במודע היא משתדלת להימנע מכך מחמתנו). עלי להדגיש: יש לה אישיות טובה ומידות טובות (ולולא דמסתפינא הייתי אפילו 'משער' שהיא אינה נשמת ערב רב אלא רק תינוק שנשבה בתאוותו), אך בכל זאת השפעת הרחוב ניכרת בשיג והשיח הכללי שלה (ובילדותיה).

שאלתנו היא, עד כמה אנו צריכים להתאמץ למנוע את קירובינו וקירוב ילדינו (הקטנים) אליה (אליהן)? הואיל והיא גרושה, היא צריכה קשר זמין יותר עם משפחתה, ואנו גם גרים כמעט באותה העיר (צפת - חצור), כך שישנו מגע תדיר יחסית. אינני שואל ומבקש עצה להנהגות 'ממוקדות' בכל השטחים, שכן זה ברור שאי אפשר, אלא רצוני לדעת ההנהגה הכללית שנצרכת למצב כעין זה (וכגון: האם מומלץ
לעבור דירה לעיר אחרת וכדו', עד כמה כדאי להיפגש אתה ועם הדומים לה ממשפחתנו,וכדו').

תודה רבה.

תשובה:

אינכם מחויבים לכך כלל "מפני שהיא גרושה, והיא צריכה קשר זמין יותר עם משפחתה".

נצרך קשר קל ביותר, אולם להיזהר בכבודם.