פנימיות/קבלה [#15248]

כ"ז תשרי התשפ"ב

שאלה:

שאלה א- אור ישר ואור חוזר הוא גילוי שהסוף הוא התחלה וההתחלה היא סוף דהיינו שהימין הוא שמאל והשמאל ימין א"כ איפה עמדת האמצע בבחינה זו.?( ואם נאמר שזה חזרת הקצוות לנקודת האמצע שממנה יצאו זה משמע שאור ישר ואור חוזר הוא רק בקצוות שהם רק ששה ספירות )

שאלה ב- מה מיוחד במספר תשע שהרמחל אומר שהוא בסוד האין סוף הלא זה הפוך לכאורה תשע זה תכלית הפירוד שבעשר כבר הכול נכלל באחד

שאלה ג- אם כול קבלה המוחין היא התפשטות מעבר לגבול דהיינו שלילת הגבול על ידי הבלתי גבול משולל הגבול שניגלה בגבול על ידי ששולל הגבול היינו על ידי הפכו שהוא הגבול משולל מין הבלתי גבול(חלל מסולק ומשולל מין האין סוף שהוא הבלתי גבול כידוע)והיינו שלמות הדבר בידיעת הפכו יש צד לומר שאנחנו אף פעם לא משיגים את האין סוף רק את כוח שלילת הגבול אם כן כיצד ידעינן שהוא אין סוף?

שאלה ד- מה מסמל דלקת בעצבים בעמוד השידרה בחוליות התחתונות ? ובכללי בעיה במערכת העצבים

שאלה ה- מאז הקורונה אם אני טובל משום מה דווקא במקווה המערכת עצבים שלי מגיבה לא טוב בתחושת עקיצוצים חזקים בכול הגוף בעיקר בצידי הצלעות והגב התחתון ידוע לרב סיבה מדוע דווקא מקווה גורם לזה ואם יש דרך לטפל בזה דבר(הבדיקות אומרות שאין כלום)

שאלה ו-אם כול יחוד הוא יחוד יושר ועגול זה אומר שהקילקול נמצא ביושר ולכאורה יושר זה מציאות התיקון והמיזוג ולא קילקל

שאלה ז- האם בעתיד אחרי האלף העשירי הנבאים יבוטלו ולא יחוו את עצמם ?

שאלה ח- היולי כידוע זה בכוח לפני שיצא לפועל וכוח ופועל הם שני הפכים נפרדים בלי קשר להיולי שאם הוא רק כוח אז יש רק כוח ופועל והיולי זה כינוי לבכוח ולא לפועל או שהיולי דבר אחר משניהם מה היחס של היולי לכוח ופועל?

שאלה ט- לא הבנתי מה הפירוש הפשוט של החילוק בין יושר ליושר לעיגולים דיושר והאם זה אומר שיש גם עיגול דעיגול ויושר דגיעול. ( במיוחד יושר דיושר הרי זה יושר מהזה יושר דיושר)

שאלה י- אם יש לאדם שאלות של כפירה מותר לו לשאול את רבו בלי לחשוש שהכפירה תיכנס ברבו?

שאלה יא- מדוע בחומש בראשית לא מוזכר בריאת החושך רק יהי אור. החושך תהום ותוהו ובוהו לא מוזכר רק כתוב והארץ הייתה תוהו ובוהו מדוע מוזכר הבריאה שלהם? ( ואם תאמר שזה נכלל באת השמיים ואת הארץ מדוע דייקא נכתב שמיים וארץ ולא דברים אלו וגם אחרי שנכתב על האור יהי אור מדוע על החושך לא נאמר יהי חושך)

תשובה:

א. שורשו בעקודים, במטי ולא מטי, כי קו אמצע לעולם גבוה יותר.

ב. הא"ס, כביכול יש בו י"ס, וט"ס הם כלולים עדיין בא"ס, אולם בסוד המלכות, נאצלו כל הנאצלים, ונמצא הט"ס כלולים בא"ס, ומלכות שורש הנבראים.

ג. עיין מילון ערכים בקבלה – ערך אין. ותואר אחד הגדרתו לשון אין סוף, לשון של שלילה. והלשון החיובי, הוא "אמונה", כמ"ש שם בשם ספר הפליאה ובשם ר' עזריאל, שאם אתה אומר שיש לו סוף נמצא אתה מחסרו.

ד. קוצר רוח, העדר הארת גויה בבטן. העדר רוח במים.

ה. כנ"ל, העדר הארת רוח במים.

ו. מדוע זה אומר שהקלקול ביושר? הקלקול בעיגול שאינו מצורף ליושר.

ז. כתב בלשם שהכל עתיד לחזור לקו ולא"ס, לעשר ספירות הכמוסות בא"ס.

ח. כל ההפכים שורשם אחד. ושורש כח ופועל הוא ביולי, וזה גופא היולי, כח שיכול לצאת לפועל. אולם מה שבכח בו אינו מעצמו אלא מהארת א"ס. ונמצא שעיקר הגילוי שבו כח ופועל. כי מה שהיה קודם לכן אין בו תואר כח ופועל.

ט. יושר דיושר, יושר. עיגול דיושר, אור מקיף. וכן יש עיגול דעיגול ויושר דעיגול.

י. תלוי במדרגת רבו. אם רבו זכה לברר החלל הפנוי בנפשו, כן.

יא. התורה מתחילה בגילוי בעולם התיקון, ז"ת דעתיק, שבאה אחר התהו. אולם צירוף התורה שבידינו אינו צירוף התהו, אלא צירוף דתיקון.