שאלה:
לכבוד הרב,
א. האם הרב סובר שחיי הכוללים הם לכתחילה? אם כן, מדוע? אם לא, מדוע?
ב. האם בחורה בשידוכים צריכה לרצות מישהו שנמצא בכולל? (כי בתיאוריה, זה אומר שהבחור בוחר תורה על פני כל השאר)
ג. אולי ארצה להיות מורה / להיכנס לחינוך. אבל אני מפקפקת ביכולות שלי. איך אדע אם זה בשבילי? האם יש משהו שאני צריכה להגיד לעצמי כשאני מוצפת בזה, כדי לגרום לי להיות רגועה יותר?
ד. אני לומדת הרבה חסידות, מוסר ומחשבה. האם עלי לחפש בחור המעריך את אותה תורה כמוני? (כמובן שהוא צריך להיות מעורב גם בגמרא). או שמספיק לו פשוט לכבד את אהבתי אליו. הקשר שלי למוסרי החסידות והמחשבה הוא היבט כה גדול בחיי. לא בטוח אם אני מסוגלת להתחתן עם מישהו שרק לומד ומעריך גמרא.
ה. איך הרב היה מציע למישהו ליזום ולהתחיל משהו גדול בעולם הזה? אני בת 20 ויש לי חזונות לעתיד...
א. האם הרב סובר שחיי הכוללים הם לכתחילה? אם כן, מדוע? אם לא, מדוע?
ב. האם בחורה בשידוכים צריכה לרצות מישהו שנמצא בכולל? (כי בתיאוריה, זה אומר שהבחור בוחר תורה על פני כל השאר)
ג. אולי ארצה להיות מורה / להיכנס לחינוך. אבל אני מפקפקת ביכולות שלי. איך אדע אם זה בשבילי? האם יש משהו שאני צריכה להגיד לעצמי כשאני מוצפת בזה, כדי לגרום לי להיות רגועה יותר?
ד. אני לומדת הרבה חסידות, מוסר ומחשבה. האם עלי לחפש בחור המעריך את אותה תורה כמוני? (כמובן שהוא צריך להיות מעורב גם בגמרא). או שמספיק לו פשוט לכבד את אהבתי אליו. הקשר שלי למוסרי החסידות והמחשבה הוא היבט כה גדול בחיי. לא בטוח אם אני מסוגלת להתחתן עם מישהו שרק לומד ומעריך גמרא.
ה. איך הרב היה מציע למישהו ליזום ולהתחיל משהו גדול בעולם הזה? אני בת 20 ויש לי חזונות לעתיד...
תשובה:
א. אין דרך אחת בלבד לעבוד את הבורא ית”ש. הקב”ה חנן כל אחד עם כוחות משלו, ומי שבכוחו לעסוק בתורה יומם ולילה אשריו ואשרי חלקו.
ב. ראוי לרומם הדעת והשאיפות. לרצות בכך מכל הלב.
ג. לבדוק כמה חלקים: סבלנות, אהבה לזולת, הבנת נפש הזולת, כושר הבנה והסברה.
ד. עדיף מאוד, לפחות באופן חלקי ניכר.
ה. ליצור תמונה בהירה של השאיפה. ולסדר סדר מעשי קטן איך מתחילים. ואח”כ לסדר סדר של המשך, אולם מתוך מודעות שצורת הדברים למעשה יתנהלו באופן שונה. מ”מ נצרך בהירות בתכלית, ובצעד הקטן הראשון. והשאר תוכניות, אולם ברי שינוי לפי השתנות המצבים.
ב. ראוי לרומם הדעת והשאיפות. לרצות בכך מכל הלב.
ג. לבדוק כמה חלקים: סבלנות, אהבה לזולת, הבנת נפש הזולת, כושר הבנה והסברה.
ד. עדיף מאוד, לפחות באופן חלקי ניכר.
ה. ליצור תמונה בהירה של השאיפה. ולסדר סדר מעשי קטן איך מתחילים. ואח”כ לסדר סדר של המשך, אולם מתוך מודעות שצורת הדברים למעשה יתנהלו באופן שונה. מ”מ נצרך בהירות בתכלית, ובצעד הקטן הראשון. והשאר תוכניות, אולם ברי שינוי לפי השתנות המצבים.
קטגוריות